TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

Uraz Kaygılaroğlu'ndan özür dileyerek sergi hakkında açıklama yaptı

Fatih'te Semih Çelik'in Ayşenur Halil ve İkbal Uzuner'i katletmesi üzerine artan tepkiler, oyuncu Uraz Kaygılaroğlu'nun geçmişteki pozlarını yeniden gündeme getirdi. Kaygılaroğlu, Nevşin Mengü'nün YouTube yayınına katılarak, tartışmalara neden olan fotoğraflar için özür diledi.

Haber Giriş Tarihi: 08.10.2024 11:22
Haber Güncellenme Tarihi: 08.10.2024 11:32
Kaynak: Haber Merkezi
Uraz Kaygılaroğlu'ndan özür dileyerek sergi hakkında açıklama yaptı

Fatih'te Semih Çelik'in Ayşenur Halil ve İkbal Uzuner'i katletmesinin ardından Türkiye'de kadın cinayetleri ile ilgili tepkiler giderek artıyor. Bu olay sonrası, oyuncu Uraz Kaygılaroğlu’nun geçmişte verdiği pozlar yeniden gündeme geldi. Kaygılaroğlu, sosyal medya üzerinden gelen eleştirilerin ardından özür dileyerek, sergide yer alan eserlerin kadın cinayetleriyle bir ilgisi olmadığını savundu.

"Bir Akıl Tutulması Yaşadım"

Kaygılaroğlu, serginin kendisine ait olmadığını, sadece bir sanatçının eserinde yer aldığını belirterek, ''Hem Ayşenur'un hem İkbal'in ailesi ve sevenleri özelinde, tüm Türkiye özelinde çok üzgün olduğumuzu söylemek istiyorum. Semih Çelik adlı caninin yaptığı bu eylemin sonucunda bu işin öznelerinden biri haline gelmiş olmak beni çok üzdü. Genelde bu iş biraz cambaza bak gibi oluyor yani olup bitenden ziyade bir hedef belirleniyor. Aslında konunun özelinden biraz uzaklaşıyoruz gibi oluyor. Eğer bunların bitmesi ben ve benim gibi üçüncü şahısların toplumdan men edilmesi bir daha göz önüne çıkmamasıysa ben bunu seve seve can-ı gönülden kabul ederim. Bir daha sahneye çıkmak televizyona çıkmak zorunda değilim, başka bir iş yaparım. 

Ben kendi can güvenliğimden de üçüncü bir şahıs olarak, hedef gösterildiğim için endişe eder haldeyim. Sorunun kaynağı başka bir yer değil, sistematik olarak isimlerimiz bir şekilde sosyal medyadan pompalanıyor. Suçlu cadı avı yapılan hedef gösterilen bir durumdan bahsediyoruz. Ben parmağıma oje sürmüşüm, etek giymişim, rol icabı başka erkekle öpüşmüşüm, bir yerde yer almışım. Bunların hiçbirisi suç değil, beni suçlu yapmaz. İnsanlar istedikleri gibi yaşayabilir, bir kişiye verdiğim zarar yok konu bununla alakalı. Yani sizin beğendiğiniz toplumun istediği şekilde var olmuyor diye insanlar kötü olmazlar. Toplum olarak yaşadığımız bu cinnet anlarını bir yere yönlendirirken nereye yönlendirdiğime bir bakalım." ifadelerini kullandı.

Endişelerini Paylaştı

Kaygılaroğlu, Ayşenur ve İkbal'in aileleri için üzüntüyü dile getirerek, "Semih Çelik adlı caninin yaptığı bu eylemin sonuçta bu işin öznelerinden biri haline gelmiş olmak beni çok üzdü" şeklinde konuştu. Ayrıca hedef gösterilenden endişe duyduğunuzu ve sosyal medya üzerinden gizli bir şekilde algılandığını söyledi. "Ben parmaklarıma oje sürmüşüm, etek giymişim... Bunların içindekiler suç değil, beni suçlu yapmaz" diyerek, yaşam tarzlarının sorgulanmaması gerektiğine dikkat çekildi.

Ne Olmuştu?

Fotoğraf sanatçısı Uraz Kaygılaroğlu, Sayna Soleimanpour'un 'Life in Plastic'  adlı sergisi için poz sözü verdi. Ancak sergideki kadın cinayetleri arasındaki tartışmalara yol açması sonucu Kaygılaroğlu, sosyal medya hesaplarından şu açıklamayı yaptı:

''Dün açılışını yaptığımız 'Life in Plastic' başlıklı sergimde yer alan 'Hamdım, Yandım, Piştim' I ve II isimli eserlerin medyada anlamından bağımsız noktalara çekilerek yorumlanmasını şaşırarak ve üzülerek seyrediyorum. Öncelikle bu eserlerin "kadına şiddet" veyahut "şiddet propagandası" şeklinde yorumlanması kısmına bir açıklama getirmek isterim. Bu eserlerin aktivist veyahut eleştirel bir noktadan "kadına şiddet" konusu ile ilgisi kesinlikle yoktur. Ben kadın bedenine sahip bir insanım ve fotoğraflarımda kendi bedenimi model olarak kullanmak benim üretim pratiğimin içerisinde yer alan öznel bir dildir. Ben doğuştan "kadın" bedenine sahip olduğum için otoportre çalışmalarımda doğal olarak "kadın" bedeni yer alıyor, şayet erkek olsaydım aynı fotoğraflardaki uzuv parçaları bir erkeğe ait olacaktı.

uraz kaygılaroğlu sergi

Sergi alanında bu 2 eserin hemen yanında sergilenen 'Maske' isimli eserde, yaşadığım ruhsal dönüşümün ardından kendi kimliklerimle yüzleşmemin sonucunda metaforik olarak maskelerimin düştüğü görülmektedir, hikayenin devam niteliğinde olan 'Hamdım, Yandım, Piştim' I ve II isimli 2 eser ise yine metaforik olarak bedenimden ve kimliğimden ayrışarak ruhsal anlamda kendimi parçalara bölünmüş hissetmiş olmamı simgelemektedir. Bu fotoğrafların 'kadına şiddet' konusuyla bir ilgisi yoktur. 10 fotoğraflık bir seriden oluşan bu serginin 2 parçası olan fotoğraflar sergi ile bir bütün halinde okunması gereken parçalardır, bu eserleri sergiden ve benim anlatımımdan bağımsız olarak bağlamından koparan insanların ne benim şahsımdan ne de daha önceki üretimlerimden haberdar olmadıkları aşikar." 

Tepkiler Devam Ediyor

Uraz Kaygılaroğlu'nun dünyadaki pozları ve açıklamaları, sosyal medyanın geniş yankıları uyandırırken, kadın cinayetleri ve toplumsal cinsiyet eşitsizliği insanların tartışmalarını yeniden alevlendirdi. Kaygılaroğlu'nun özrü ve sergi hakkında yaptığı açıklamalar, toplumda ciddi bir tepkiyle karşılaştı.

Kaynak: Haber Merkezi

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.