TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文
SON DAKİKA
Hava Durumu
TR
Türkçe
English
Русский
Français
العربية
Deutsch
Español
日本語
中文

#mozaik

İLKHABER-Gazetesi - mozaik haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, mozaik haber sayfasında canlı gelişmelere ulaşabilirsiniz.

Adana'da Cumhuriyet'in 100. yılı için yapılan mozaikler sergilendi Haber

Adana'da Cumhuriyet'in 100. yılı için yapılan mozaikler sergilendi

ADANA (İLKHABER) - Adana Büyükşehir Belediyesince düzenlenen ve sanat yönetmenliğini İtalyan Giulio Menossi'nin yaptığı sempozyum, Cumhuriyet'in 100. yılı dolayısıyla bu yıl "Türk Armonisi" temasıyla gerçekleştirildi. Türkiye'nin yanı sıra İngiltere, İtalya, Kanada, Japonya, Rusya, Arjantin, Bulgaristan, Brezilya, Tayland ve Şili olmak üzere 11 ülkeden sempozyuma katılan 16 çağdaş mozaik ustası, etkinlik kapsamında kentte eserlerini hazırladı. Sanatçıların yaptığı çağdaş mozaik eserler, Adana Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Salonu fuayesinde düzenlenen sergiyle sanatseverlerin beğenisine sunuldu. Adana Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı İsmail Güneş, serginin açılışında, bu yıl 3'üncüsünü düzenledikleri etkinliğin yavaş yavaş geleneksel hale gelmeye başladığını söyledi. Adana'nın sanat şehri olması için çalışmalarını sürdürdüklerini ifade eden Güneş, "Bir hayalimizi de paylaşmak istiyorum. Çünkü çok yol aldık. 'Adana'da neden modern mozaik müzesi olmasın?' diye düşündük. Mekan sorununun çözümü son aşamalara geliyor. Umut ediyorum Adana'ya bir modern mozaik müzesi kazandıracağız. " diye konuştu. Giulio Menossi de etkinliğe katılmaktan mutluluk duyduğunu belirterek, Adana'nın yakında çağdaş bir modern mozaik müzesine sahip olacağını umut ettiğini bildirdi. Konuşmaların ardından Güneş, Menossi ve katılımcılar tarafından kurdele kesilerek sergi açıldı. Sergi 1 hafta açık kalacak.

Adana'da Cumhuriyet'in 100. yılı için yapılan mozaik eserler sergilenecek Haber

Adana'da Cumhuriyet'in 100. yılı için yapılan mozaik eserler sergilenecek

ADANA (AA) - Adana'da Uluslararası Mozaik Sempozyumu kapsamında, Cumhuriyet'in 100. yılı için yapılan 16 eser sanatseverlerin beğenisine sunulacak. Adana Büyükşehir Belediyesince 3'üncüsü gerçekleştirilen ve sanat yönetmenliğini İtalyan Giulio Menossi'nin yaptığı sempozyum, Cumhuriyet'in 100. yılı dolayısıyla bu yıl "Türk Armonisi" temasıyla devam ediyor. Türkiye'nin yanı sıra İngiltere, İtalya, Kanada, Japonya, Rusya, Arjantin, Bulgaristan, Brezilya, Tayland ve Şili'den sempozyuma katılan 16 çağdaş mozaik ustası, etkinlik kapsamında eserler de hazırlıyor. Sanatçıların yaptığı çağdaş mozaik eserler, 23 Ekim'de Adana Büyükşehir Belediyesi Tiyatro Salonu fuayesinde sanatseverlerle buluşacak. Menossi, AA muhabirine, bu yıl etkinliğe 11 ülkeden 16 sanatçının katıldığını söyledi. Cumhuriyet'in 100. yılı dolayısıyla eserler hazırladıklarını anlatan Menossi, şöyle konuştu: "Sempozyumdan ayrı olarak Cumhuriyet'in 100. yılına özel yaptığım Atatürk mozaiğini Adana'ya hediye ettim. Yakın zamanda da şehrin bir noktasında halkın gösterimine sunulması planlanıyor. Mozaiğin şehrin prestijli bir yerinde sergileneceğinden dolayı mutluyuz. Amacımız sempozyumların devam etmesi. Ravenna, İtalya'da çağdaş mozaik şehri olarak anılıyor. Amacımız, Adana'nın da Ravenna gibi çağdaş mozaik eserlerle anılması. Adana'nın, Türkiye'nin çağdaş mozaik kenti olmasını arzu ediyoruz." Menossi, Adana Büyükşehir Belediyesine çağdaş mozaik sanatına verdiği destekten dolayı teşekkür etti.

Alanya'daki Syedra Antik Kenti'nin orijinal gezi güzergahı ortaya çıkarılıyor Haber

Alanya'daki Syedra Antik Kenti'nin orijinal gezi güzergahı ortaya çıkarılıyor

Antalya'nın Alanya ilçesinde 5 yıldır sürdürülen kazı çalışmalarıyla görünür hale getirilen Syedra Antik Kenti'nde, antik dönem yürüyüş güzergahı ortaya çıkarılarak turizmin hizmetine sunulacak. Seki Mahallesi'nde yer alan ve geçmişi milattan önce 9'uncu yüzyıla dayanan antik kentin, önemli bölümlerinin ziyaretçilere açılması için yoğun çalışma yürütülüyor. Kültür ve Turizm Bakanlığı Kültür Varlıkları ve Müzeler Genel Müdürlüğünün izni ve desteğiyle yürütülen çalışmalara Türk Tarih Kurumu ve Alanya Belediyesi de destek veriyor. Kent; sütunlu caddesi, vaftiz mağarası, hamamı, meclis binası, Herakles'in (Herkül) 12 görevinin betimlendiği yaklaşık 164 metrekare taban mozaiği, Zafer Tanrıçası "Nike" heykelleri, caddeleri birbirine bağlayan merdivenleri, temiz su için oluşturulmuş altyapı sistemleri, meclisi ve su sarnıçlarıyla öne çıkıyor. - "Çok önemli bulguları gün yüzüne çıkarttık" Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi Arkeoloji Bölümü Öğretim Üyesi ve Syedra Antik Kenti Kazı Başkanı Doç. Dr. Ertuğ Ergürer, AA muhabirine, 5 yıldır sürdürdükleri kazılarda çok önemli bulguları gün yüzüne çıkarttıklarını söyledi. Antik kentin 4 kilometrekare bir alanı kapladığını anlatan Ergürer, "Aslında kent, 3-4 kilometre mesafedeki mahallelere kadar yayılıyor. Tümünü düşündüğümüzde büyük bir kent olarak karşımıza çıkıyor." dedi. Syedra'daki ilk çalışmaların 1994-1999 yıllarında sütunlu caddede başladığını anlatan Ergürer, 5 yıl önce kendilerinin de sütunlu cadde ve hamam merkezli çalışmaya başladıklarını aktardı. Ergürer, çalışmaların daha sonra farklı alanlara kaydığını kaydederek, şunları söyledi: "Kentin erken tarihine yönelik hamamı, meclisi, kaynak mağarası ve vaftiz mağarasında çalışmalarımızı yoğunlaştırdık. Kentin en dikkat çeken özelliklerinden olan merdivenlerinde de çalışmalara 2021'de küçük çalışmalarla başladık. Bu yıl çalışmalarımız hızlandı. Batı kapısından 100 metre yükseklikteki sütunlu caddeye çıkan merdivenler şu an aşılıyor. Kentin birbirine paralel büyük caddeleri ve bu caddeleri birbirine bağlayan sokak ve merdivenleri var. Bu merdivenleri bu yıl tamamlamaya çalışacağız. Bu çalışma tamamlandığında kent içerisinde tam bir gezi güzergahı ortaya çıkacak." - Amaç kenti bu yıl ziyarete açmak Merdivenlerdeki çalışmaların oldukça zor olduğunu anlatan Ergürer, bitki örtüsü ile yapıların moloz taşlarından oluşturduğu metrelerce yükseklikteki dolguların, kaldırılarak zemine ulaşıldığını belirtti. Ergürer, şu ana kadar en az 150 basamağın ortaya çıkarıldığını belirterek, "Önceden merdivenlerde sadece 3-4 basamak vardı. Tümü neredeyse açığa çıkarıldı. Antik kentler arasındaki en fazla ve en uzun merdiven diyebiliriz." ifadelerini kullandı. Elde ettikleri buluntularla kent tarihinin 3 bin yıl eskiye gittiğini dile getiren Ergürer, ilerideki çalışmalarla daha eski tarihlere giden buluntulara ulaşabileceklerini vurguladı. Ergürer, 400 metre yükseklikte kurulan kentin deniz kıyısında, iki yıl kadar önce kurtarma kazısı yaptıklarını kaydederek, bu çalışmalarda liman ile buna bağlı caddeler ve bağlantı yollarını tespit ettiklerini bildirdi. Bu seneki çalışmalardaki amaçlarından birinin de kenti ziyarete açmak olduğunu vurgulayan Ergürer, bu yıl içinde gezi güzergahında temizlik ve güvenlikle ilgili çalışmaları tamamlayarak yön levhalarını yerleştirmek istediklerini sözlerine ekledi.

Sahilden topladığı çakıl taşlarını sanat eserine dönüştürüyor Haber

Sahilden topladığı çakıl taşlarını sanat eserine dönüştürüyor

ANTALYA (AA) - SÜLEYMAN ELÇİN / BEKİR BEKTAŞ - Antalya'da mozaik sanatçısı Süleyman Sarı, sahillerden topladığı binlerce çakıl taşını sabır ve özveriyle tabloya aktararak yaklaşık 1 yılda bir sanat eseri ortaya çıkarıyor. Sarı'nın mozaik sanatına ilgisi, ilkokul yıllarında bir taş ustasının yanında çıraklık yapmasıyla başladı. Köşe taşlarına motifler işleyen Sarı, meslekte ilerledikçe Türkiye'deki tarihi taş eserlerin restorasyonunda da görev yaptı. Taşlara şekil vererek mozaik sanatını icra eden Sarı, eşiyle 28 yıl önce gittiği bir sahilde çakıl taşlarının renklerinden etkilendi. Çakıl taşlarına hiç müdahale etmeden eserler yapma fikrini geliştiren Sarı, 28 yıldır atölyeye dönüştürdüğü evinde sahillerden topladığı çakıl taşlarını cımbız yardımıyla sanat eserine dönüştürüyor. Emek ve sabırla koy koy gezerek topladığı yaklaşık 15 bin çakıl taşını ortalama 1 yılda bir tabloya dönüştüren Sarı, eserlerini Türkiye'nin çeşitli illerinde ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nde sergileme fırsatı buldu. - Taşların rengine ve boyutuna müdahale etmiyor Sarı, AA muhabirine, mozaik sanatının Sümerler'den bu yana yapıldığını ancak sanatçıların taşların rengine ve boyutuna müdahale ettiğini belirtti. Kendisinin ise taşın rengine ve boyutuna hiç müdahale etmeden mozaik eserler ortaya koyduğunu ifade eden Sarı, "Bütün zorluk da burada başlıyor. Kendi yaptığım eleklerle taşları boyutuna göre eleyip eve getiriyorum. Atölyemde yıkadıktan sonra seriyorum. Kuruduktan sonra da 4 yapıştırıcıyı karıştırarak yaptığım yapıştırıcı aracılığıyla çakılları tabloma aktarmaya başlıyorum. Ömrüm yettikçe bu eserleri üretmek istiyorum." dedi. - "Sanatımı öğrenmek isteyen herkese kapım açık" Eserlerinde tırnak büyüklüğündeki bir alan için bile bazen 2-3 gün çalıştığına dikkati çeken Sarı, "Doğal çakıl mozaik sanatının, taşlara hiç müdahale edilmeden nasıl yapıldığını tanıtmak ve öğretmek istiyorum. Sanatımı öğrenmek isteyen herkese kapım açık. Sabır, özveri ve büyük emek isteyen bir sanat. 28 yılda 20'ye yakın eser yaptım. Hepsi benim için çok değerli." diye konuştu. Sarı, sergisini gezen bir iş insanının, kendisinin gerçek boyutta portresini yapmasını istediğini anlattı. İş insanının yalısını müzeye çevireceğini ve portresini burada sergileyeceğini söylediğini aktaran Sarı, şöyle devam etti: "Atölyemde 8 ay geceleri bile çalışarak eseri bitirdim. İş insanı çok beğendi. Bir gün sonra beni arayarak 'Bunun elle yapılması mümkün değil. O nedenle bedelini ödemeyeceğim.' dedi. İkna etmek için atölyeme davet ettim ama inandıramadım. O iş insanı ile mahkemeliğim. Üzücü bir durum ama aslında benim için gurur verici. Yaptığım eserin bir insan eliyle yapılmasının mümkün olmayacağının düşünülmesi beni aslında bir yandan da mutlu etti. Taşa yüreğimi, kalbimi koydum. Ölene kadar da insanların şaşıracağı, inanamayacağı eserler üretmeye devam edeceğim."

Enkazda bazı eserlerine ulaşan Hataylı mozaik ustası buruk sevinç yaşadı Haber

Enkazda bazı eserlerine ulaşan Hataylı mozaik ustası buruk sevinç yaşadı

HATAY (AA) - AYŞE YILDIZ - Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen Hatay'da mozaik ustası Mehmet Daşkapan, enkaz kaldırma çalışmalarının yapıldığı alanda eserlerinin bir bölümünü kurtarmayı başardı.Defne ilçesi Harbiye Mahallesi'nde yaşayan 3 çocuk babası Daşkapan'ın, "asrın felaketi" olarak nitelenen 6 Şubat'taki depremlerde hem kendi hem annesinin evinin yanı sıra mozaik yaptığı atölyesi yıkıldı.Depremden, eşini, çocuklarını ve aynı mahallede oturduğu annesini kurtaran Daşkapan'ın üç katlı binanın zemin katında bulunan atölyesindeki çok sayıda mozaik eser de enkaz altında kaldı.Günlerce enkazın başına gelerek eserlerine ulaşmaya çalışan Daşkapan, başarılı olamayınca enkazın kaldırılmasını bekledi.Hatay Valiliğinin Harbiye Mahallesi'nde enkaz kaldırma çalışması yapılacağı duyurusunun ardından Daşkapan, eserlerine ulaşabilme umuduyla yeniden buraya geldi.Ekiplerin çalışması sırasında, sağanak ve doluya rağmen şemsiye yardımıyla enkazdan bazı tablolarını çıkaran Daşkapan, yıllarca biriktirdiği taşları da topladı.- "Sanatıma devam edeceğim"Eserlerinden bir kısmını enkazdan çıkardığı için buruk sevinç yaşayan Daşkapan, AA muhabirine, ilk depremde atölyesinin ağır hasar aldığını, ikincisinde de yıkıldığını anlattı.Depremlerde, büyük emekle yaptığı eserlerini kaybettiğini aktaran Daşkapan, "Birçok eserim yok oldu, yıllardır dağlardan, tepelerden topladığım renkli taşlarım da gitti. Bazı eserlerime kavuşunca mutlu oldum. Yeniden yapmaya devam edeceğim. Çok şükür hayattayım. Arşivimi kurtarabildim." diye konuştu.Daşkapan, Hatay'ı yeniden "mozaikler şehri" yapmak için çalışmaya devam edeceğini kaydetti.

Hatay'da depremden zarar gören tarihi ve kültürel varlıklar korumaya alındı Haber

Hatay'da depremden zarar gören tarihi ve kültürel varlıklar korumaya alındı

HATAY (AA) - ABDULLAH DOĞAN - "Asrın felaketi" olarak nitelenen Kahramanmaraş merkezli depremlerden en fazla etkilenen illerden Hatay'da zarar gören tarihi ve kültürel mirasın korunması için yürütülen çalışmalar sürüyor. Hatay Arkeoloji Müzesi Müdürü Ayşe Ersoy, AA muhabirine, depremin ardından zaman kaybetmeden müzeye geldiklerini söyledi.Önemli eserlere ev sahipliği yapan müzenin, güvenliğinin de büyük önem taşıdığını anlatan Ersoy, "Müzemizde hasar var ama herhangi bir eserimize, mozaiğimize zarar vermemiş. Herhangi can kaybına neden olabilecek, yıkıntıya maruz kalabilecek durum yok." dedi.Ersoy, restoratörler ve arkeologlar eşliğinde kentteki diğer müzelerdeki eserlerin Arkeoloji Müzesi'ne getirildiğini bildirerek, "Eserleri güvenli şekilde vitrinlerden alıp naklettik. Müzemizde hala restoratörler, müze uzmanlarıyla eserleri topluyorlar. Herhangi bir artçı da zarar görmesin diye güvenli alanda topladık." diye konuştu.Hatay'da bulunan çok önemli eserlerin varlığına dikkati çeken Ersoy, şunları kaydetti:"Türk milleti büyük acı yaşadı. Eserlerimiz de kültürel mirasımız da merak ediliyor. Kral Şuppiluliuma heykeli, dünyaca tanınan çok önemli eserimiz tamamen ayakta. Kaidesi bile duruyor. Antakya lahdimiz ayakta. İskelet mozaiğimizin olduğu salonumuza da hiçbir şey olmamış. Mozaiklerimizin hepsi sağlam."- "Müzemizi tekrar ziyaretçilerimizle buluşturacağız"Müzenin bahçesine kurulan çadırlarda uzman ekiplerin bazı eserlerin restorasyonunu yaptığını aktaran Ersoy, 3 bin 500 metrekarelik 210 mozaik pano ile diğer müzelerden 555 eserin Hatay Arkeoloji Müzesi'nde korumaya alındığını vurguladı.Ersoy, müze vitrinindeki 3 bin 763 eserin de toplanarak laboratuvarda emniyete alındığını dile getirdi.Eserlerde küçük ölçeklerde tahribatın bulunduğuna değinen Ersoy, sözlerini şöyle tamamladı:"Depremin şiddetine bakacak olursak, müze olduğu gibi ayakta. Çok az bölümünde hasar var. İlk etapta sağlam eserlerimizi ayırdık. Çok az eserimizde ufak çatlaklar, kırıklar var. Onları da restore edip tekrar teşhire sunacağız. İnşallah en kısa zamanda Hatay'ımızı, Antakya'yı ayağa kaldırıp müzemizi tekrar ziyaretçilerimizle buluşturacağız."

ANADOLU MOZAİĞİ - Hatay'da sergilenen mozaikler tarihe ışık tutuyor Haber

ANADOLU MOZAİĞİ - Hatay'da sergilenen mozaikler tarihe ışık tutuyor

HATAY (AA) - CEM GENCO - Hatay'daki müzelerde, hayatın ne denli kısa ve geçici olduğunu simgeleyen "İskelet", nazarla ilgili "Kem Göz", tarımsal faaliyetleri anlatan "Bağ Bozumu" başta olmak üzere tarihe ışık tutan çok sayıda mozaik bulunuyor.Hatay Arkeoloji ve Necmi Asfuroğlu Arkeoloji müzelerinde sergilenen, milattan sonra 2-5'inci yüzyıllar arasına ait mozaikler, o dönemin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısına ışık tutuyor.Kapalı alanı 32 bin 754 metrekare olan Hatay Arkeoloji Müzesi, 3 bin 500 metrekarelik mozaik sergileme alanıyla kentteki kazılarda bulunan birbirinden farklı taban eserlere ev sahipliği yapıyor.Müzede, kentte 1939'da bir kalıntıda gün yüzüne çıkarılan "mavi göz bebeğine saldıran tırtıl, kuş, üç uçlu yaba, kılıç, akrep, yılan ve köpek" figürünün yer aldığı, üzerinde Yunanca "Ve sen de" yazılı "Senin de başına gelsin" anlamı taşıyan bedduanın bulunduğu mozaik dikkati çekiyor.- Üzümün önemi "Bağ Bozumu" mozaiğindeMüzede sergilenen ve milattan sonra 5'inci yüzyıla denk gelen Geç Roma dönemine ait olduğu değerlendirilen 6 metrekarelik "Bağ Bozumu" mozaiği de tarımsal faaliyetlerde önemli bir yere sahip üzümün tarihe kazınmış izlerini taşıyor.Yunan mitolojisinde önemli yer tutan Narkissos, peri kızı Ekho ve Eros'un tasvir edildiği, milattan sonra 3 ve 4'üncü yüzyıla ait "Narkisos" ile Antakya ilçesinde 2013'te teleferik inşaatı sırasında antik bir Roma evinin yemek odasından çıkan, üzerinde "neşe, neşelen, mutlu ol, hayata katıl" anlamına gelen yazının yer aldığı "İskelet" mozaikleri de müzenin en değerli eserleri arasında bulunuyor.- En büyük tek parça taban mozaiği Necmi Asfuroğlu Müzesi'ndeHelenistik, Roma, Bizans, Orta Çağ ve İslamiyet dönemlerine ait eserlerin yer aldığı müze-otel konseptine sahip Necmi Asfuroğlu Arkeoloji Müzesinde de kapladığı yaklaşık 1050 metrekarelik alanla "dünyanın en büyük tek parça taban mozaiği" olarak anılan eser bulunuyor.Geometrik şekiller ve birbirini tekrar etmeyen figürlerin yer aldığı mozaikteki deformasyon, kentte yaşanan büyük depremlerin izini taşıyor.- Mozaiğin üzerinde ustasının adı varHatay Arkeoloji Müzesi Müdürü Ayşe Ersoy, AA muhabirine, kentteki müzelerde yer alan mozaik eserlerinin çok önemli olduğunu söyledi.Müzede, Paleolitik Çağ'dan İslami döneme kadar 3 bin 480 eserin sergilendiğini anlatan Ersoy, şunları kaydetti:"Hatay Arkeoloji Müzesi, 3 bin 500 metrekarelik mozaik sergileme alanıyla dünyanın en büyük mozaik müzesi. Bir diğer müzemiz olan Necmi Asfuroğlu Arkeoloji Müzesinin de en önemli özelliği 1050 metrekarelik tek parça mozaiğin müzede bulunmuş ve sergileniyor olması. Diğer bir özellik, burada yer alan 'Pegasus' mozaiği. Bu mozaiğin üzerinde bir mozaik ustasının adı var. Mozaik ustasının adından, burada bir mozaik okulunun olduğunu kanıtlıyoruz. Mozaiklerden anlaşılıyor ki o dönemde Roma'nın en büyük üç kentinden biri Hatay. Mozaikler bunu bize kanıtlıyor."

ANADOLU MOZAİĞİ - Mersin'in tarihi Haber

ANADOLU MOZAİĞİ - Mersin'in tarihi "Üç güzeller" mozaiği, kendisine özel müzede korunuyor

MERSİN (AA) - SEZGİN PANCAR - Mersin'de Roma dönemine ait hamam kalıntılarının tabanında yer alan ve Yunan mitolojisindeki Zeus'un 3 kızını tasvir eden "Üç güzeller" mozaiği, üzerine inşa edilen Narlıkuyu Mozaik Müzesinde sergileniyor.Silifke ilçesinin balıkçı kasabası Narlıkuyu'da, 1975'teki arkeolojik çalışmalarda ortaya çıkarılan, milattan sonra 4. yüzyıla ait hamam kalıntılarının tabanındaki mozaik, tarihi ve desenleriyle öne çıkıyor.Yunan mitolojisinde tanrı Zeus'un "sanatın her dalının koruyucusu" olarak bilinen kızları Talia, Aglaia ve Euphrosine'nin yansıtıldığı mozaik, Kültür ve Turizm Bakanlığınca yaptırılan Narlıkuyu Mozaik Müzesi bünyesinde korunuyor.Mozaikte, etrafında kurna, nar, keklik, kumru ve geometrik bezemelerle resmedilen "Üç güzeller"in, dans eşliğinde banyo yapması betimleniyor.Eserin üst kısmındaki Grekçe yazıtta "Ey dost, bu güzel hamamın suyunun saklı olan kaynağını kimin bulduğunu sorarsan bil ki o kişi, kutsal adaları dürüst yöneten ve imparatorların da dostu olan Poimenios'tur." ifadesi yer alıyor.Müzede, tabanında mozaiğin yer aldığı hamamın yıkanma alanının yanı sıra bugüne kadar korunan su yalağı ve objeler sergileniyor.- "Üç güzeller mozaiği, dünyaca ünlü bir eserdir"Silifke Müze Müdürü Nilgün Abdimanoğlu, AA muhabirine, bir kahvehanede tespit edilen tarihi hamam kalıntılarının bugüne kadar korunduğunu söyledi.Mozaiğin dünyaca tanındığını aktaran Abdimanoğlu, "Kahvehane boşaltılarak kamulaştırılmış, düzenlemelerin ardından müze olarak ziyarete açılmıştır. Üç güzeller mozaiği, dünyaca ünlü bir eserdir. Müzenin etrafında hamamın diğer bölümlerinin araştırılmasına yönelik kurtarma kazısı yapılması, projelerimiz arasında yer almaktadır." dedi.Abdimanoğlu, hamamı Doğu Roma valilerinden Poimenios'un yaptırdığının değerlendirildiğini belirterek, "Taban mozaiğindeki Zeus'un üç kızı, 'Kharites' olarak bilinmektedir. Sanatın her dalının koruyucusu ve insanlarla tanrıların esin kaynağı olarak anılıyorlar." diye konuştu.Müzenin yılda ortalama 5 bin yerli ve yabancı ziyaretçi tarafından gezildiğini dile getiren Abdimanoğlu, eserleri tanıtmaya devam edeceklerini kaydetti.

En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.